Foto's

Mijn foto

Laatste reacties

Achtergrond Audio/ Video/ Tekst

Ada's mensen

  • Peter de Vries
  • Hugh Laurie
    House MD en véél meer.
  • Ramses Shaffy
  • Jos Brink
  • Lori Spee
  • Veronica Guerin
    Dappere, vermoorde Ierse journaliste
  • Robert Jensen
  • Jennifer Saunders en Joanna Lumley
  • Ruby Wax
  • Paul de Leeuw
  • Geer en Goor
  • Gordon Ramsey
  • Wendy van Dijk
  • Marco Borsato
    Een echt mens.
  • Simon Wiesenthal
  • Majoor Bosshardt
  • Steve Irwin

Muziek van Ada

NEVER DOUBT THAT A SMALL GROUP OF THOUGHTFUL, COMMITTED CITIZENS CAN CHANGE THE WORLD, INDEED, IT IS THE ONLY THING THAT EVER HAS. (Margaret Mead 1901-1978).

Vertaling: Geloof dat een kleine groep oplettende, toegewijde burgers de wereld kan veranderen. Het is altijd zo geweest..

Twijfel

Deventer Moordzaak

De alleenwonende weduwe Wittenberg wordt eind september 1999 in Deventer vermoord. In november houdt de politie haar financieel adviseur aan, maar deze ontkent. Ook nadat hij veroordeeld is. In mei 2002 komen er twijfels over de bewijsvoering en in 2003 beslist de Hoge Raad dat de zaak moet worden herzien. In februari 2004 krijgt de verdachte alsnog 12 jaar cel i.v.m. DNA bewijs, gevonden op de blouse.

‘Louwes is veroordeeld op basis van een hypothese die niet wetenschappelijk is getoetst, waarbij je grote vraagtekens moet zetten. Er is nooit onderzocht of die vlekken zijn veroorzaakt door make-up. Dat raakt de basis onder het vonnis..." aldus de Knijff.

Ernest Louwes was de man die tijdens zijn veroordeling zijn jas aanhield omdat hij verwachtte zo weer buiten te staan!! Hij had geen rekening gehouden met een andere uitkomst...

"Niet waar, het is niet waar. U weet dat u ongelijk heeft. (Alles is fraude.)" Het waren de laatste woorden van Ernest Louwes, vlak voordat hij door de politie in het gerechtshof  in Den Bosch hardhandig werd gearresteerd.

"If you shut up the truth and bury it under the ground, it will but grow, and gather to itself such explosive power that the day it bursts through it will blow up everything in its way." Emile Zola.



Most people say that is it is the intellect which makes a great scientist. They are wrong: it is character.
Albert Einstein



"The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein.

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good (wo)men to do nothing."


It's the action, not the fruit of the action, that's important. You have to do the right thing. It may not be in your power, may not be in your time, that there'll be any fruit. But that doesn't mean you stop doing the right thing. You may never know what results come from your action. But if you do nothing, there will be no result. ~Gandhi



Tot slot, de grote vraag: Is Ernest schuldig aan het misdrijf waarvoor hij al jaren vastzit of is er een andere dader?? DAT is wat hier wordt besproken!

maandag 25 augustus 2008

Bomen en Bos...

Uit de door Ruth Rendell geschreven Wexford mysteries, Verborgen Leven, blz. 158:

"Al dat gedoe over motieven. Het motief doet er niet toe. [...] Het doet allemaal niet ter zake. [...] Als ik het mag zeggen, Reg [..] , dan zie jij liever de bomen dan het bos. Je had zelf wel zo'n romanschrijver kunnen zijn. Harde feiten zijn helemaal niets voor jou."

Ook in de DMZ wordt van het motief een heikel punt gemaakt. Het zou er niet zijn. Duhhhh. Geloof me, het was er wel ten tijde van de moord. 100%. Maar het simpele feit dat Louwes als extest tot half november de regie mocht houden in zijn zelfgecreeerde soap maakt dat het waarschijnlijk niet meer te achterhalen is.

En dan de bomen en het bos. Essentieel in deze zaak. Het bos (het bewijs: DNA, telefoon, bloedvlekje in kraag, vingerafdruk) is zichtbaar voor degenen die het kunnen zien. Zij zien het geheel en weten. En dan de Louwes-deed-het-niet-aanhangers. De afzonderlijke bomen probeert men te slechten door in iedere boom een zekere kanker te ontdekken. De kanker van het OM. Fraude. DNA misbruik. De wassende weduwe, de in eerste instantie demente huishoudster. Schrijfproeffraude. Allemaal vage aannames om de feiten in twijfel te trekken. Laat ik nog even samenvatten hoe ik het inmiddels zie: de moord is niet gepleegd met een Global mes, Spike zat goed met zijn geurproef, het bewijsmateriaal ligt óf ergens in het water tussen Deventer en Lelystad óf begraven in de achtertuin van Louwes. Donderdag de 23ste september stond voor Louwes geheel in het teken van de weduwe Wittenberg, om een wetenschap die zij deelden. Wat hij opzoog met de kruimeldief is essentieel. Iemand de opticien gecheckt? Hallo collega's, had Louwes een 'reserve' bril op zijn neus dat weekendje uit of zijn reguliere bril? Waarom zou men anders een kruimeldief verdonkerenmanen? Bewijs.

Ik ga nog langer door op dit bomen en bos log, Maar voor nu is het goed geweest.

vrijdag 22 augustus 2008

Terug van weggeweest...

... en ja, dank je, gewèldige week achter de rug. De dagen dat het regende heb ik gebruikt om, naast indoor-spelletjes met de kids, door flink wat boeken heen te lezen en de zonnige dagen heb ik lekker rondgerommeld met de honden en kids op het strand en Renesse City onveilig gemaakt... ;) Kortom, het was goed, errggg goed!

Maar om even terug te komen op het leeswerk, ik heb met veel aandacht o.a. het boek van Kees van der Spek, Achter de schermen bij Peter R. de Vries, doorgewerkt. Een aanrader mag ik wel zeggen, en hier en daar een behoorlijke eye-opener (voor zover ik al geen vermoedens had ;)). Louis H. en Wimp Dankbaar behoren o.a. tot de onderwerpen zoals Mia een paar weken geleden al 'subtiel' liet doorschemeren en nu ik de hele tekst heb kunnen lezen rest mij slechts een welgemeend 'pfffffffffffff'...

Verder heb ik nog een boek van Peter de Vries zelf gelezen namelijk 'Alleen huilebalken hebben spijt' . Ook daarin veel interessante informatie, ondanks dat ik de meeste zaken daarin vermeld al wel kende. Maar goed, toen was het pas dinsdag en was mijn leesvoer op. (Okee, okee, mijn moeder had nog wel een voorraadje Libelle 'literatuur' in mijn tas geduwd maar op de één of andere manier verlies ik na gemiddeld 5 minuten de concentratie om te lezen over liefdesperikelen en ander ongemak, heb die wetenschap immers al diverse malen zelf doorlopen...) Dus hoppa, naar de plaatselijke AKO en twee kekke detectives uit het schap getrokken van de detective schrijfster Ruth Rendell. Omdat het na de aankoop weer lekker weer werd heb ik alleen de eerste nu vrijwel uit. Daarin stond een erg interessant stukje tekst, dat ik zal bewaren voor het volgende log, Bomen en Bos.

Maar ik ga me eerst even door de mij gemailde gemiste bijzondere gebeurtenissen van de afgelopen 10 dagen heenlezen, hoorde iets over het snuitje van Undercover, Jetty's genuanceerde uitspraak over dit 'strontlog', en Wicher Wedzinga die weer eens niet geschreven zou hebben wat hij geschreven heeft. *Zucht* Yep, ik ben er weer. And Nothing Changed. ;)

woensdag 13 augustus 2008

Klein stukje tekst, ter illustratie... ;)

hanss (Hoger beroep executiegeschil): Helemaal vergeten... Ernest Louwes: van harte gefeliciteerd! Bedankt...
anne (Hoger beroep executiegeschil): Beste Ernest, Anneke en kinderen, Van harte gefeliciteerd met de verjaardag...
hendrik (Hoger beroep executiegeschil): meneer Louwes van harte gefeliciteerd, ik weet maar een mooi cadeau voor je...
irene e (Hoger beroep executiegeschil): @Wieteke 21.15 u. Hm..maar wanneer je er niet bent, ontneem je jezelf ook de...
Wieteke (Hoger beroep executiegeschil): Ohhhh, hoe kan ik dit bijna vergeten! Meneer Louwes, van Harte Gefeliciteerd...

Vanavond, op het log van Maurice... Hoezo, ze zijn een beetje dolgedraaid?? Ze vergeten zelfs ((((bijna)))) de verjaardag van de man uit wiens naam ze allerlei idiotie op het net kwakken...

I rest my case... ;) en ga lekker vakantie houden. We praten verder... xx Ada

zondag 10 augustus 2008

Aankondiging...

VakantieOmdat ik deze donderdag heerlijk op vakantie ga, heb ik besloten de reaktie-mogelijkheid van dit weblog vanaf a.s. woensdagavond dicht te gooien. Gezien de verantwoordelijkheden die het onderhouden van dit weblog met zich meebrengt, zie ik geen andere mogelijkheid. Ik ga deze vakantie extra genieten van mijn kids, lekker ontspannen lezen, nadenken, energie tanken. Tot snel, en alle goeds! x Ada

zaterdag 19 juli 2008

De puntjes van H.J. Vonk...

... laten we er eens naar kijken. Hier vind men de complete tekst van het geschreven artikel van H.J. Vonk sr.

1) Het achterwege laten door het Bossche Hof van een Raadsheer-Commissaris die voor evenwicht in deze zaak had kunnen zorgen.
2) Het feit dat AG en Rechter een herzieningsprocedure verwarden met een hoger beroeps procedure. In een herzieningsprocedure kan immers geen hogere straf worden geëist zoals de AG deed, waartegen de veroordeelde, geen verdachte, niet meer in beroep kan gaan.
3) De zwakke bewijsgrond op basis van het rapport van een slechts hbo-gekwalificeerde justitiële medewerker, dna-laborant van het NFI.
4) Het ontbreken destijds van een reconstructie op de plaats délict.
5) Het zoekraken van mogelijk ontlastende kledingstukken, o.a. het vest van het slachtoffer.
6) De schandalige behandeling van het corpus délicti, de blouse van het slo, op de plaats délict, in het mortuarium en bij het NFI te Rijswijk.
7) Het werken van eerder genoemde NFI-analist onder grote tijdsdruk, waardoor in 2003 niet eens werd opgemerkt dat vlekken met het dna van Louwes, doorde analist als délictgerelateerd aangemerkt, niet op de plaats délict waren voorgekomen.
8) De aanname dat het om make-up van het slo ging, zonder chemischonderzoek,terwijl het slo volgens haar visagiste make-up van een andere kleur gebruikte.
9) Proces-verbaal van twee rechercheurs over de "chain-of-custody", alsof zij wisten waar de blouse zich tussen 1999 en 2003/2004 had bevonden, valselijk opgemaakt..
10) Ondanks frauduleus onderzoek aan het eerste mes, waarop vrijspraak volgde door het Arnhemse Hof, géén onderzoek nav de bloedafdruk van een krom mes met sporen van een handschoen op de blouse.
11) De aanname door de rechter dat Louwes dit mes bij zich had of in het huis van het slo erbij had gepakt.
12) De aanname van moord met voorbedachte raad vanwege een financieel motief dat niet kon worden bewezen.
13) De aanname dat Louwes op de avond van 23 september 1999 het slo vanuit Deventer had gebeld. Er zijn van dat gesprek dat Louwes volgens zijn zeggen vanaf ‘t Harde voerde, door de recherche géén time-advancegegevens opgevraagd die
zijn gelijk hadden kunnen bevestigen.
14) De ontkenning door het Bossche Hof dat bijzondere weersomstandigheden die
avond propagatie, dus aanstraling van de cel te Deventer vanaf 't Harde, mogelijk hadden gemaakt. Deskundigen en zendamateurs hebben die mogelijkheid naderhand bevestigd.
15) Verontachtzaming door het Hof van Louwes 'alibi, het rijden vanaf afslag Harder- wijk in een file op het beweerde tijdstip van de moord, een file bevestigd door werknemers van Koop Tjuchem en Rijkswaterstaat.
16) Het achterwege laten door het Hof om een alternatief scenario te laten onder- zoeken: een mogelijk andere dader die zijn telefoon-alibi vervalste en volgens enkele getuigen daderkennis had van de moord, voordat deze werd bekendgemaakt.

Anyone?? Graag nummervermelding... ;)

zondag 13 juli 2008

Mijn ommekeer in de zaak Louwes, inmiddels bijna een jaar geleden...

... ik wil het uitleggen. Geen verantwoording afleggen, dat niet, wel uitleg geven. Getriggerd door een uitspraak van dhr een uurtje of wat geleden. Hij gaf grotendeels weer wat ik nooit heb samengevat maar wat mij wel deed 'omgaan', namelijk het grotere geheel. Alsof het licht aanging bij mij vorig jaar. Urenlang dezelfde tekst lezend als voorheen maar nu met een 'ander wattage.' (En dat nog los van het feit dat ik mezelf na jaren nagelriemen knagen eindelijk onder controle leek te hebben om er vervolgens toch weer aan toe te geven vanwege zeker bewijsmateriaal.)

  • (Geen alibi, rare route naar huis, vreemd aftekenen cursus terwijl zijn collega wel gewoon bleef,afslagen mysterieus missen, telefoon wordt naast huis Slo genoteerd, te kort gesprek om zakelijke info door te kunnen geven, DNA op verschillende geweldsdelict gerelateerde vindplaatsen,vingerafdruk op deur, kennelijk leugenachtige verklaringen, bloed Louwes op kleding van Slo die niet op een andere manier dan bij fysieke overdracht kunnen plaatsvinden, opvallende handelingen na de moord, DNA op vingernagels Slo ,strafblad, merkwaardig gedrag als ET en voorzitter stichting, het geheel daar gaat het om.)

Laat ik het zo zeggen, nog los van het bovenstaand materiaal, feitelijk heeft Louwes de moord bekend. Hij deed dat door uitleg te willen geven aan het feit dat er een bloedvlekje met zijn DNA gevonden was in de kraag van de blouse van de weduwe. Hij gaf uitleg. Pas later deed hij er beledigd over. Voor het hof gaf hij uitleg. Nagelriembijtwondjes en zo. Ik ben ook zo'n bijterd. Althans, dat was ik. Maar speciaal voor deze zaak heb ik mezelf opnieuw gemutileerd. Wekenlang. Heb afdrukken gemaakt van de wondjes die ontstonden en die zonder uitzondering en meestal halfgestold een 'vierkantje' achterlieten op welke stof dan ook. Geen druppel, geen helderrood bloed, een 'rood vierkantje'.  Precies zo'n vierkantje als in de kraag van de weduwe werd aangetroffen. Hoop oprecht dat ik nu niet overkom als een van Maurice zijn deskundigen... ;)

Als er toch één duidelijk moment is geweest dat Louwes de fout in ging, is het dit moment. Hij probeerde immers uit te leggen wat dat plekje zou kunnen zijn terwijl hij er niet bij was??? Hij had kunnen volstaan met "géén idee," maar hij gaf de ultieme uitleg. De enige uitleg.

Het feit dat de weduwe een bloeduitstorting had aan de basis van haar schedel maakte dat ik heb geconcludeerd, al in een vroeg stadium overigens, dat die blauwe plek veroorzaakt is door de druk van de knokkels/handen/vingers van de moordenaar. Waarmee hij haar ook heeft verwurgd, hij zette kracht met zijn knokkels/handen/vingers op haar achterhoofd.

De combinatie van bewijs plus mijn eigen denken heeft mij doen omgaan. Er was geen Maurice, geen Siem, geen wie-dan-ook bij. En ik heb altijd gezegd dat ik het ook zou vertellen als ik zou denken dat er geen sprake was van onschuld. Dus ik heb geen enkele belofte gebroken, ook al heeft het mij sinds 2007 niets dan demonisatie gegeven. Waarvan akte.

zondag 6 juli 2008

Siem zei:

@Ernest Louwes N.B.

Relevant daarbinnen zijn de 2 gesprekken die we gevoerd hebben toen je in Hoorn verbleef. Duur: 1 uur, 2 dagen later 20 minuten.

Je wist niets van jouw Eigen Verhaal (14 hoofdstukken), zei je. Had geen idee wie dat ooit had geplaatst, zei je. Na confrontatie met de diverse contradicties daarin.

Je wist je ook niets te herinneren van jouw totale vernietigingsopdracht naar de boedelveilers, toen ik confronteerde. Feitelijk.

Je begreep niet van de wens om een KG op te starten in het kader van de schrijfproeven. Dat moest aan je advocaat overgelaten worden.

Je hield alleen maar af, luisterend. Uh, uh, uh, uh, uh.

Ik startte mijn gesprek op dat ik niet in je onschuld geloofde, op grond van feiten. Dat ik niet begreep waarom je geen KG aan durfde te gaan in het kader van de schrijfproeven, waar ruim 70 mensen mede-ondertekend hadden om een vinger achter mogelijke fraude te kunnen krijgen. Je liet het afweten, door (wederom) niet mee te doen. Uh-uh-uh, uh, uh, was ook toen de reactie.

Het lichten van een slachtoffergraf was geen probleem, dat KG daartoe werd door jou gevoerd. Je wist dat het moordwapen daar niet te vinden zou zijn.

De schrijfproeven vocht je niet middels een KG aan, je wist dat jij daar dan ook (en je omgeving) aan mee zouden moeten doen ter uitsluiting, om je aanvechting sterk te maken.

Ik wilde je niet bellen, deed dat op dwingend verzoek. En uiteraard is meer dan de fractie hierboven vastgelegd. Binnen die gesprekken ben ik mijn laatste restje twijfel kwijtgeraakt. Zoals je al eerder 'fouten' maakte binnen de contacten met de eerste club der vrijwilligers.

Je versprak je o.a. naar een Frijters, de Waisviszen en naar mij toe. En, bij einde limit (confrontatie, uh-uh-uh) gauw afhakend en de volgende manupilerend voor je verhaal. Alles is reproduceerbaar, Ernest Louwes. En dat weet je!

Zo begrijpelijk ook, vanuit je narcistische machtswaan, dat je wel moet blijven ontkennen (anders raak je ook nog eens je directe omgeving kwijt). Je begon met een lelijke eend ter controle, en zette het voort. Tot en met 23 september 1999.

Ik zou hier nog veel meer neer kunnen zetten, dat doe ik niet. De gesprekken met jou zijn opgeslagen, je achterlijke gedragingen al naar gelang idem.

Weet ook het volgende: Ik weet hoe je met de boedel en veiling bent omgegaan. Daarbinnen zijn er 3 getuigen die graag hadden verklaard over je werkwijze indien je recente herzieningsverzoek wel was ingewiligd.

Ik weet, heel zeker, dat je alleen al daarom, zeer selectief hebt nagelaten jezelf vrij te pleiten. 'Heer' Ernest Louwes.

donderdag 26 juni 2008

En soms valt je ineens iets op...

... en in dit geval heeft het alles te maken met de sneue aftocht van Maurice in het geval 'Newconomy' van jaren geleden. Bekend is dat dat zaakje failliet is gegaan, een aantal mensen die geld investeerden in de toenmalige droom van o.a. Maurice de Hond hadden hun centjes beter in de Rijn kunnen gooien, dan hadden ze iig nog kringeltjes gezien. Nu kregen ze niets terug voor hun investeringen, hun geld verdween in een faillissement. Maar wat schetste mijn verbazing toen ik onlangs de 'online' gezette mailwisseling tussen Maurice de Hond en Jan Vlug eens nader bekeek? Letterlijk: " Kom maar op met die civiele vordering waarvoor ik mijn Newconomy geld voor opzij moest leggen." Euhmmm geld? Euhmmm Newconomy? Euhmm Newconomy en geld???? Boeiend voor diegenen die dachten dat er geen cent meer te halen viel... ;)

En daarbij, de toon van de mails die Maurice aan Jan Vlug heeft gestuurd. Slijmend, flemend, beschuldigend, onprofessioneel zeurend, kortom, zielig... Uiteraard is Jan Vlug niet meegegaan in Maurice's mood, hij is in alle mails de professionele factor gebleven.

Conclusie?

Het feit dat Maurice deze 'hoogstaande' mailwisseling heeft laten opnemen in de Deventer Bieb zegt alles over zijn verstoorde zelfbeeld, zijn relativeringsvermogen en het niveau waarop zijn beweringen zich bevinden. Sommigen noemen hem een goeroe. Mwah. Alleen als je Riagg afdeling Nederland algemeen internet, Zuid-Oost-West-Noord meeneemt.  Internet en de media, die zouden het moeten kunnen doen, meent Maurice. Mee eens. Maar dan moet je wel wat gereedschap meenemen...

zaterdag 7 juni 2008

Oranje reces op Louwes log...

Oranjegekte_2

Anyway, ik wil iedereen er even op wijzen, omdat het dagelijks leven ook en voorál gewoon doorgaat, dit log een EK-reces zal ondergaan vanaf nu. Yep, Ada is inmiddels in the mood. Kids zijn oranje (knuffels en petten, heb me sufgespaard de laatste weken), balkon is oranje (vlaggetjes en spandoek), zelfs de hond krijgt maandag een kleine metamorfose (oranje spray op haar rug en koket strikje), kortom: Het EK dus! Kan het mooier???

20 jaar geleden ( ex en ik waren net samen) stond heel Nederland op zijn/haar kop, door de topvorm van o.a. Marco van Basten. Dit EK is hij de bondscoach van zijn opvolgers. Dat feit betekent voor mij heel veel, en ik heb al eerder gezien dat Marco met zijn gedrag probeert om de grote Rinus te eren. Ik vind het mooi, ik bewonder en snap Marco van Basten.

Ada is een voetbalfan in hart en nieren, kan bijna niet anders als je als meisje slechts buurJONGENS treft. Ik voetbalde mijn jeugdjaren door met af en toe een kapotte ruit of ander ongemak. Ooit heb ik een halfjaartje in een puberend vrouwenelftal gevoetbald, mja, niet echt een verrassing, ik was niet hard genoeg... :(  Ik kon niet tackelen, valsspelen, een schwalbe uitvoeren, kortom: ongeschikt. *snik* Uit eigen beweging ben ik afgehaakt, zodra een spel teveel 'siderules' kent, is het niet meer wat het moet zijn en kan ik niet verder, fair en zo.

Qua creativiteit tussen de oren (;)) ben ik een Cruijff, een Maradonna, een Ronaldo, een Ronaldinho. Ik hou van hun manier van straatvoetbal op het veld. Vechters, ben er altijd al gek op. Terechte vechters dan toch... ;) Ennuh... ik denk dat Robben de nieuwste van Basten is... :D

">André Hazes er ook weer even bij...

zaterdag 31 mei 2008

Koud Bloed

2_998

Voorafgaand aan de Maand van het Spannende Boek is zojuist een nieuw literair tijdschrift over true crime verschenen: Koud bloed. Het blad past in de traditie van Hard gras; de naam is geïnspireerd op het oerboek van het genre, In Cold Blood van Truman Capote.

De redactie wordt gevoerd door Siem Eikelenboom (onderzoeksjournalist bij Nova) en Marie-Anne van Wijnen (uitgever van Hard gras en van o.a. true crime-boeken bij Nieuw Amsterdam).

Aan het blad zullen bekende Nederlandse misdaadverslaggevers meewerken (o.a. John van den Heuvel van De Telegraaf, Bart Middelburg en Paul Vugts van Het Parool, Hendrik Jan Korterink van www.misdaadjournalist.nl), evenals de oud-hoofdcommissarissen van politie Blaauw en Van Riessen en rechtspsycholoog Peter van Koppen.
Naast een flink aantal vaste rubrieken met aandacht voor film, fotografie, taal en muziek zal elk nummer ook een groot literair verhaal bevatten; het eerste is van AKO-prijswinnaar A.F.Th.

Bron: http://www.nieuwamsterdam.nl

In de eerste uitgave van Koud Bloed óók een gesprek met Richard Eikelenboom, die spreekt over de rol van het gevonden DNA in de Deventer Moordzaak. Op Deventer.com is al een Pdf verschenen met de complete tekst, maar daar waag ik mij niet aan, het lijkt me een grove overtreding van het auteursrecht.

Maar heeft iemand het artikel al gelezen en zo ja, wat is jullie indruk/mening ?

dinsdag 27 mei 2008

Penis Apollo, en Maurice laat het gewoon staan...

helder schreef:

@chrisd,

Dat denkbeeldige appeltje, of liever 'een pieper' (= een aardappel) die ik met 'die vader' nog te schillen heb....(!).

Hoe is zijn zoon zo geworden? Die jongen was toen nog maar 18 jaar. Dat hij zich bij PrdV als een heilig boontje opstelde, alsof hij er volledig buiten stond en over zijn zoon sprak alsof het een vreemde was. Een liefdeloze vader die geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn zoon neemt, en uiteraard mede- zoniet hoofd- schuldig is, een slappeling is.

Hoe (?) heeft deze geesteszieke man "vader" zich op zijn kind na zijn geboorte uitgeleefd en allemaal met hem uitgespookt? Hij zat zichzelf bij PrdV gewoon schoon te praten medelijden op te wekken met als doel te bereiken dat de mensen hem met rust zouden laten om nog ongestoord van zijn kleinkinderen te kunnen genieten (alsof hij dit verdiend heeft) terwijl hij zijn zoon intussen levenslang achter de tralies dumpt en de kijkers verzekerde dat hij hem daar nooit zou opzoeken.

26 mei '08 12:45

Ria schreef:

20 mei 'moordenaar' gepakt
21 mei vader van 'moordenaar' biedt excuses aan

zo'n bericht..van de politie en dan niet een paar dagen helemaal van streek?
en niet wachten tot je hem zelf kan spreken en geen vragen stellen
Er valt hier zeker wat af te schillen Helder!

26 mei '08 12:51

Ria schreef:

Ik heb iets heel moois voor jullie (voor wie het gisteren heeft gemist), nl. een documentaire over de DNA Revolutie, prachtig!
http://player.omroep.nl/?af...

zeer interessant wat de directeur van het Rathenau Instituut zegt!

26 mei '08 13:04

irene e schreef:

@Chris d. 12.06 Helemaal mee eens. Het toegeven van fouten...dat is blijkbaar voor veel mensen ontzettend moeilijk. Ik zou willen dat daar overal (thuis, op school,op clubs,) meer aandacht aan werd besteed. Overheid, gooi daar maar eens een SIRE reclamecampagne tegenaan: zeg sorry als je een fout maakt en maak je fouten ongedaan.
Maarja, wat wil je, een overheid die zijn/haar eigen fouten nog niet eens kan toegeven...geeft een goed 'voorbeeld'.

26 mei '08 13:27

helder schreef:

Wieteke, je schrijft (ondermeer) :

'Qua tijdslijn schijnt het onmogelijk te zijn tussen vertrek huis en aankomst huis oma om in de tussenliggende periode vrijwillig seks met wie dan ook gehad te hebben.'
----------------
Mijn mening:
Wat politieagenten met tijdslijnen doen hebben wij bij de DMZ kunnen constateren. Zij doen niets anders om daar verwarring in te stichten, oorspronkelijk afgelegde alibi's worden te pas en te onpas "aangepast" om de verdachte er in te luizen.
----------------------
Mijn mening, niet gestoeld op weten, is dat zij hem tijdens het avondje stappen had ontmoet en met hem in het huis van haar oma had afgesproken; (zij wist dat haar oma niet thuis was (?)) hij haar daar al stond op te wachten?
Zij (er bleek niet te zijn ingebroken) de huissleutel uit het schuurtje haalde en samen met hem naar binnen ging? Dat intussen haar broertje aankwam terwijl zij met die jongen seks had en er toen 'het e.e.a. van start en ernstig mis ging?' (De werkelijkheid overstijgt de stoutste fantasieen).
------------------------
Of dat de jongen haar 'toevallig' voorbij had zien fietsen en haar toen achterna is gegaan en hij het "geluk" had dat haar oma niet thuis bleek te zijn? Hoe laat zei zijn vader ook al weer dat zijn zoon met de auto (hij was 18, had hij al .. een rijbewijs .. ?) van huis was gegaan?
------------------------
Onder lustmoord versta ik dat de dader het slachtoffer eerst dood maakt om ongestoord zijn seksuele lusten te kunnen botvieren; bij een verkrachting geschiedt de moord erna.
------------------
Ik vernam (ik weet niet of dit juist is) dat sperma na 30 minuten degenereert, of er dan nog een volledig dna-profiel valt uit te halen ........; dat weet Velde misschien?
---------------------
In het algemeen is een mens vanuit zijn aangeboren verdedigingsmechanisme in staat om iemand te doden. Als een soldaat tegenover een soldaat staat van zijn wederpartij is het : wie schiet er het eerste?
Als een weerloos kind vanaf zijn geboorte geestelijk e/o lichamelijk wordt mishandeld zal dit mechanisme zich mogelijk ziekelijk ontwikkelen?
----------
Je schrijft ook :
'(ik) vind alleen dat Ronald iets uit te leggen heeft ivm het aantreffen van zijn DNA op plaats delict.'
-------
Je bedoelt dna gewonnen uit zijn sperma of ook nog ander dna van bijvoorbeeld greepsporen e/e/ e/o nagelvuil, wangslijm etc ?
--------------
Nou, dat Ronald zoals je stelt nog iets heeft uit te leggen is zeker waar ..... maar dit gras heeft zijn vader bij PrdV en PrdV zelf al voor zijn voeten weggemaaid.

PrdV is voor mij dan ook niet veel meer geworden dan een aasgier.

26 mei '08 15:17

Velde schreef:

@Helder
je vraagt, ik draai :)
"Ik vernam (ik weet niet of dit juist is) dat sperma na 30 minuten degenereert, of er dan nog een volledig dna-profiel valt uit te halen ........;
De cel zelf sterft, indien in open lucht, na een uur of wat. In een juiste (vochtige) omgeving en temperatuur kan de cel het dagen overleven. Deze "versheid" heeft te maken met het vermogen van de cel om te bewegen etc. Dit staat los van het DNA. In lucht blijft DNA juist beter bewaard dan in vocht, dus hoe eerder na "sterven" van de cel de omgevingsvocht uitdroogt, hoe beter. Dan kan het DNA voor tientallen jaren nog onderzocht worden, zoniet eeuwen. Denk ook maar aan gevriesdroogde sperma waarvan men, na ontdooing, het DNA direct injecteerd (dát kan de spermacel zelf niet meer, want "dood") in een eicel om tot bevruchting te komen.

26 mei '08 16:54

Wieteke schreef:

@Helder,
Als een weerloos kind vanaf zijn geboorte geestelijk e/o lichamelijk wordt mishandeld zal dit mechanisme zich mogelijk ziekelijk ontwikkelen?

Hier ga je uit van een persoon die NA de geboorte in welke vorm dan ook mishandeld wordt. Tijdens de zwangerschap of misschien daarvoor al, kan er al van alles mis gaan VOORdat die persoon wordt geboren. Denk maar eens aan blind geboren mensen. Zo kan ik een hele rits van nare afwijkingen opdreunen, en die rits kan zowel lichamelijke als geestelijke afwijkingen betreffen. Het hoeft dus niet zo te zijn dat iemand zo is geworden door mishandelingen. Kan ook gewoon een geboortestoornis zijn, waaruit een bepaalde (misschien niet goed pratende maar wel begrijpelijke) opvoeding tegenover stond. Ik heb momenteel nog wel begrip voor Pa. Ga er maar aan staan, een zoon die zo volledig ontspoort en waar instellingen zelfs niets mee konden. Dan krijg je ouders die aan het zwemmen zijn en roeien met de riemen die ze hebben. Bij deze denkwijze ligt het probleem dus bij een geboorteafwijking die waarschijnlijk niet correct is erkent. Pa heeft in iedergeval zijn best gedaan om hulp in te roepen. Ronald is namelijk een paar keer opgenomen geweest. Dan kun je gaan zitten op het feit of dit allemaal wel voldoende was en dat ouders misschien hierin wel in gebreken zijn gebleven. Eerlijk gezegd, dit kan ik nog niet inschatten. Tot hoever hadden zijn ouders het inzicht of overzicht over het geestelijk welzijn van hun zoon?

Ik denk dat Pa bij P.rd.V zo heeft gereageerd omdat hij misschien iets meer heeft vernomen dan wat wij tot nu toe weten? Misschien iets mbt sporen enz. enz. Kan, hoeft niet.

Velde, ik moet zeggen, je bent echt behoorlijk thuis in het DNA-wereldje. :)

26 mei '08 19:35

helder schreef:

@Wieteke

Het milieu heeft wel degelijk invloed op de (gezonde) ontwikkeling van een kind.

Als men bij beesten opgroeit wordt men een beest.

27 mei '08 00:20

Ria schreef:

dit bericht is voor Justitie:
Pas op voor mensen waarvan bekend is dat die agressief zijn en zelfmedelijden vertonen en zichzelf indekken
vooral zij hebben meer achter de ellebogen dan een open persoon die er voor uitkomt
en van die personen dient men DNA af te nemen.

27 mei '08 00:36

Ada:

Perceptie is toch wonderlijk. Ik zag een dapper mens (Gert Pieper) gisteravond, de 'Helder' (gotspe) van hierboven meent de man tot op de veters af te moeten branden en en passant nog even blijk te moeten geven van een tekortkoming in de opvoeding waardoor Ron P. geworden zou zijn zoals hij is uitgepakt. Ook wijkzuster Wieteke haakt even in op de haar inmiddels bekende, sneue manier. En dan Ria. Inmiddels zoek ik een teiltje, het wordt me al bijna teveel. Bijna, zeg ik met opzet, want ik heb al tijden door welk vlees ik in de kuip heb met eerdergenoemde 3 kippenhokkers. Neuzel de neuzel de neuzel vanuit een door vooroordelen superafgebakend kader. En Maurice laat het allemaal staan. Waarom? Omdat deze types zich desnoods zullen doodvechten voor hem. Los van alle moraal. Engerd!

zondag 25 mei 2008

PMZ versus DMZ... Putten versus Louwes dus... ;)

Deze week werd er een verdachte opgepakt in de moordzaak Christel Ambrosius, Putten 1994, hetgeen een geweldig gevoel van opluchting en euforie bezorgde aan o.a. de na jaren vrijgesproken verdachten Viets en Dubois en niet minder aan Peter de Vries, Geert-Jan Knoops en Jan Blaauw, die zich al jaren voor eerstgenoemden inzetten. Vanaf deze plaats, jongens, gegund!!

Vanavond kon heel Nederland getuige zijn van de oproep van de vader van de verdachte aan wie-dan-ook, hen vooral met rust te laten. Zeer begrijpelijk, er is maar één dader, men kan daar zijn familie niet op afrekenen. (Alhoewel ik bij Maurice al weer andere geluiden heb gehoord maar die zijn niet echt serieus te nemen. Riagg, afdeling onbehandelbaar.) Maar goed, de titel van dit logje, versus. Opsomminkje mijnerzijds en kritiek of instemming zijn welkom...

  • Voornaamste daderspoor PMZ: Dna uit sperma, DMZ: Dna uit whatever, maar DNA.
  • Beiden 100% matchend.
  • Overeenkomst: Zowel bij Louwes als bij Pieper thuis werd over de moord niet echt gesproken.
  • Overeenkomst: Pieper heeft gezegd dat Viets en Dubois niet schuldig waren, Louwes zei tegen mij hetzelfde over Pieter ter Velde.
  • Verschil: Lustmoord versus Vermogen.
  • Overeenkomst: Pieper zat al vaker vast, Louwes nèt niet, maar kwam wel voor in de annalen, voor pogingen tot fraude.
  • Beiden ontkennen.
  • Verschil: Louwes functioneert als familyman, Ronald lijkt van dag tot dag te leven.
  • Verschil: Pieper mishandelde zijn partner fysiek, Louwes respecteert zijn partner fysiek.

Keej, is er nog meer? Vast wel, dit logje komt namelijk uit de losse pols.

Nog één opmerking. Geert-Jan Knoops praatte vanavond over Putten, over Schiedam. Geen woord echter over de Deventer Moordzaak. Tsja... ;)

woensdag 14 mei 2008

Waar is dit van betaald?

Uit het TJ... na een bezoek aan de kluis van Louwes in Lelystad:

"Tevens diverse verzekeringspolissen. Opvallend hierbij is dat er een paar vermogensgroeiplan polissen zijn afgesloten bij de WAA, waarvoor respectievelijk

f625,= (tnv S.Louwes) ( Ada: de dochter zonder vermogen, zij was toen een puber)

en f411,= (tnv Louwes)

PER MAAND aan premie betaald moet worden. "

Dat is veel geld voor iemand die tevens een tophypotheek heeft. Is dit het motief, heeft de weduwe DIT ontdekt????

maandag 12 mei 2008

De Reunie van Rob Kamphuis...

... in het begin wat onwerkelijk om te horen dat deze klasgenoten niet zouden weten dat Anneke Spaans Anneke Louwes is, maar okee, this is TV man (en niet iedereen is scherp op misdaad.)

Iig is dit de Anneke die ook ik heb mogen ervaren, goedlachs en lief, ik deed en doe daar niets aan af, ik heb respect voor haar. Altijd al gehad en nog steeds. Koffie gedronken met alle oprechte gevoelens die er waren en zijn. Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat zij inmiddels anders over mij denkt/ voelt. Ik ben immers van PRO naar ANTI gegaan zomer 2007, hetgeen een heel andere insteek laat zien sinds die tijd. Dat spijt mij, vind ik jammer, ik kan echter niet anders dan mijn gevoel volgen, net als zij. Velen denken dat dat is veroorzaakt door de vakantie van de gezamelijke kids. Als ik zeg dat dat slechts een 'ongelukkig' toeval is, word ik niet geloofd. Het zij zo. Als mensen willen denken dat ik zo oppervlakkig zou zijn, dan kennen ze mij niet. Mja, internet, ik neem niemand iets kwalijk. Mensen die mij tof vinden zolang ik hun gevoelens en gedachten bevestig, kan ik missen als kiespijn. Momenteel wordt dat keihard duidelijk op de andere sites, Ada moet kapot. Ik op mijn beurt zeg dan: lekker boeiend, er is meer voor nodig dan dat jullie kunnen schrijven. Alleen mensen die in mijn hart zitten kunnen mij slopen en geloof me, niemand van de Maurice adepten zit daarbij. Ooit wel, maar dat is al lang geleden...

Over een reunie gesproken...

http://player.omroep.nl/?aflID=7022455&md5=ab6027167e2e5066fc42effba2d87041